Laba mājaslapa. Pieejamība, ērtums, radošums, tēls

Internets šajos datorizācijas laikos ir nepieciešamība, bez kuras neiztiek neviens cilvēks, nemaz nerunājot par uzņēmējiem. Ikvienam sevi cienošam uzņēmējam jāparūpējas, lai tā vadītajam uzņēmumam būtu savas preces vai pakalpojumus prezentējoša mājaslapa. Tikai laba mājaslapa var būt pienācīgs mārketings rīks.

Patiesi, jau kopš tā rašanās brīža internets ir izpelnījies lielu sabiedrības ieinteresētību un līdz mūsdienām ieguvis tādu popularitāti, ka kļuvis par neatņemamu cilvēku dzīves daļu. Nekļūdīsimies sakot, ka cilvēki ir kļuvuši atkarīgi no interneta un bez tā nespēj iedomāties savu ikdienas dzīvi. Šeit ne tikai strādājam, bet arī komunicējam, izklaidējamies un atpūšamies.

Kā jau iepriekš minēju, mūsdienu bizness ir grūti iedomājams bez to prezentējošas mājaslapas. Un liela daļa biznesa tiek attīstīta tikai elektroniskajā vidē. Tāpēc mājaslapu veidošanas pakalpojumi šobrīd ir ļoti populāri. Ir daudz uzņēmumu un privātpersonu, kas tos piedāvā. Tomēr svarīgi izvēlēties labus speciālistus, kam ir ilggadēja pieredze mājaslapu veidošanā. Tieši tādi ir “Studija 4D” speciālisti. Izvēloties viņus, patiešām būsiet apmierināti ar darba rezultātu. Nav noslēpums, ka labas klientu atsauksmes ir labākā reklāma. “Studija 4D” komandai šādas reklāmas netrūkst.

Laba mājaslapa. Kāda tā ir?

Šajā aprakstā noskaidrosim, kādai ir jābūt labai mājaslapai. Kuri elementi ir svarīgākie?

Vispirms jāteic, ka nepietiek tikai radīt mājaslapu. Tā nevar būt jebkāda. Kvalitatīvai mājaslapai jāpilda noteiktas, svarīgas funkcijas, proti, palīdzēt komunicēt ar esošajiem klientiem, piesaistīt jaunus klientus, pieņemt pasūtījumus u.c. Svarīgākais, lai mājaslapa būtu lietotājiem ērta un informatīva. Protams, nevajadzētu aizmirst par mājaslapas dizainu, kas tāpat ir ne mazāk svarīgs mājaslapas vērtēšanas kritērijs.

Neaizmirstiet, ka biznesa mērķis ir apmierināts lietotājs, bet ne jūsu vajadzības. Ja cilvēki nevarēs jūsu biznesu reprezentējošo tīmekļa vietni izmantot ērti, viegli un ātri, neglābs pat izmeklētākās tehnoloģijas.

Pirms mājaslapas veidošanas vai atjaunošanas uzņēmējiem vispirms vajadzētu izanalizēt lietotāju pieredzi (angļu val. – user experience). Vienkāršāk sakot, biznesam jākoncentrējas uz pieredzi, kādu šī tīmekļa vietne sniegs cilvēkiem, kuri tajā ienāks. Svarīgākie ir šādi aspekti:

• Vai lietotājiem ir ērti izmantot mājaslapu?
• Vai viegli un ātri var atrast nepieciešamo informāciju?
• Vai lietotāji ir apmierināti ar mājaslapas lietderību?
• Vai pietiekami ātri tiek sasniegti apmeklējuma mērķi?
• Vai ieteiktu šo mājaslapu draugiem, kolēģiem?

Zinātni, analizējot lietotāju pieredzi, veido trīs jomas: informācijas pieejamība, mājaslapas ērtums, radošums un tēls. Par katru no tiem parunāsim atsevišķi.

Informācijas pieejamība

Jo augstāks informācijas pieejamības līmenis, jo lielāka daļa cilvēku to var izmantot. Šajā gadījumā runa ir par cilvēkiem ar invaliditāti. Šai cilvēku grupai uzņēmēji visbiežāk nepievērš pietiekami lielu uzmanību. Tā ir liela kļūda, jo cilvēki ar invaliditāti veido lielu interneta lietotāju daļu. Jo invaliditāte vairāk vai mazāk ierobežo viņu mobilitāti, tāpēc internets ir ļoti ērta telpa, lai iegādātos nepieciešamās preces, pakalpojumus, nokārtotu dažādas lietas. Nodrošinot pēc iespējas augstāku informācijas pieejamības līmeni, palielināsiet savas iespējas piesaistīt jaunus apmeklētājus.

Mājaslapas ērtums

Mājaslapas ērtums ir ne mazāk svarīgs kā informācijas pieejamība. Iedomājieties situāciju: jūs esat interneta lietotājs, kas meklē nepieciešamo informāciju, ko viegli atrodat, taču tīmekļa vietni nav ērti izmantot: informācija izvietota nesakarīgi u.tml. Tādā gadījumā, visticamāk, meklēsiet informāciju citur. Tādēļ ļoti svarīgi, lai mājaslapu būtu ērti un viegli izmantot. Jūsu pienākums ir piedāvāt lietotājam iespēju viegli un ātri paveikt uzdevumus, kuru dēļ viņš ir ienācis jūsu tīmekļa vietnē.

Lai palīdzētu lietotājiem orientēties un neapmaldīties lielās mājaslapās (kuras veido 1000 un vairāk lapu), talkā tiek ņemta mājaslapas karte.

Radošums, tēls

Šie elementi ir ne mazāk svarīgi kā mājaslapas ērtums. Taisnību sakot, radošums visvairāk tiek saistīts ar uzņēmuma tēlu, bet ērtums – ar mājaslapas tēlu.

Piemēram, krāsas ir svarīgas gan uzņēmuma, gan tīmekļa vietnes tēlam. No to izvēles lielā mērā ir atkarīga lietotāju pieredze, jo dažādas krāsas taču izraisa dažādas emocijas. Ieteicams izvēlēties pēc iespējas neitrālākas, siltākas krāsas, kuras nenovērš uzmanību no tekstuālās informācijas.

Tāpat ļoti svarīgi ir saglabāt konsekventu dizainu, t.i., noteiktiem objektiem, pārlūkojot dažādas mājaslapas lapas, jābūt izvietotiem tajās pašās vietās u.tml. Tā apmeklētāji vieglāk uztvers mājaslapas struktūru un vieglāk pie tās pieradīs.

Lai arī radošums lietotāju pieredzi noteicošo lietu sarakstā tiek minēts tikai ar trešo numuru, tieši tas ir pirmais, kas iekrīt apmeklētāju acīs un rada pirmo iespaidu par mājaslapu.

Tātad labai mājaslapai ir jābūt viegli atrodamai, lietotājiem ērtai un ar lielisku dizainu. Ja jums nepieciešama tieši tāda mājaslapa, sazinieties ar “Studija 4D” speciālistiem.

error: